zonneschijn - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Caroline - WaarBenJij.nu zonneschijn - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Caroline - WaarBenJij.nu

zonneschijn

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

28 Februari 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Na een rumoerige tijd voor mij persoonlijk, is de zon weer doorgebroken. Het kan soms zo zijn dat je een noodkreet uitzendt naar the universe en dat er dan opeens een lichtstraal doorbreekt. Waardoor je weer kunt lachen, dingen luchtig kunt zien en vertrouwend afwacht. In dat laatste ben ik nogal slecht. Dus nou ja, ik blijf overal achteraan zitten vooral bij meneer immigratie. En daarnaast wacht ik dan ook vertrouwend af :-)

Wat is hier gebeurt? Wij hebben met AWI het proposal en de hele NGO onder de loep genomen. De nieuwe directeur heeft het erg druk daarmee, staat open voor adviezen en doet gewoon wat hij belooft. Erg fijn voor iedereen. Alles wordt geevalueerd, het proposal ligt nu klaar, teams van de sanggars worden voorbereid op een effectievere werkwijze en het enige onzekerheidsaspect is nu of we een sponsor kunnen vinden voor AWI. Met KIA/ICCO is er goed contact, en mij restte na de revisie van het proposal een moment van rust en vandaag lekker in Pendowo met de kids spelen en praten. Dan weet je weer waarvoor je je inzet en dat is echt verfrissend. Volgens Nia het kleinste meisje in de sanggar zouden heel veel meisjes weer in de sanggar willen komen spelen als er Barbies zijn. Want nu zijn die er niet. Zoveel openheid en eerlijkheid is zo verfrissend.
Ons project moet nog geevalueerd worden en als we voor mei geen sponsor hebben moet de sanggar alsnog haar deuren sluiten, maar ik heb er weer vertrouwen in.

Verder heb ik opeens een parttime job aangeboden gekregen naast AWI en hoewel m'n visum nog niet klaar is is mijn hoofdpijn toch verdwenen.
Hoe dat kan? Sut heeft me meegeleept naar de tandarts en in een krotje aan het alun-alun Utara ging een triplex deurtje voor me open. Een geweldige tandarts met een nieuwe stoel zat daar op me te wachten en trakteerde me zonder enige verdoving op een wortelkanaalbehandeling. Nu hoef ik nog maar 3 keer terug te komen...
Maar die hoofdpijn is weg.

Lieve mensen bedankt voor jullie steun de afgelopen weken. Wij lossen hier graag alles zelf op, maar willen jullie wel bedanken voor jullie hulpaanbod.Fijn om te weten dat je familie en vrienden hebt die je niet vergeten. Alleen geestelijke steun is af en toe nodig, een knipoog een beetje positieve energie. Bedankt daarvoor!

Hoe gaat het nou met jullie? Mail me maar. Ik reageer niet direct, check het nu eens per week, maar ben wel heel BENIEUWD.
Komt het voorjaar er bij jullie aan?

Liefs Caro

  • 28 Februari 2008 - 10:08

    Arnold:

    Caro is een Kanjer!
    Zal je snel mailen!

    gelukkig schijnt de zon hier ook weer een beetje :)

    kus@

  • 29 Februari 2008 - 11:49

    Jan:

    Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers.Jij bent een heel bijzondere.
    Ben blij met jou, en hou van je.Groet Jan

  • 29 Februari 2008 - 13:51

    THEO & ARJAN:

    Lieve Caro,

    Bedankt weer voor je verhalen.
    Wij zijn gestart met de voorbereidingen voor de komst van Ficky... en hebben al gehoord over Ficky's inspanningen voor een nieuw paspoort. Wat is de wereld er veiliger op geworden sinds 9/11 (sic!!!).
    De eerste editie van het Pindakaas Festival (www.pindakaasfestival.nl) zit er weer op. Heeft Willeke cons. toch weer mooi voor elkaar gekregen. Veel cultuur van hoog niveau. JEMPOL! Heb zelf nog wat gedichten voorgedragen, maar vooral met Theo genoten van de voorstellingen.
    Hier verder alles goed. Still kicking!
    Doe veel liefs aan de "Hot dogszzzzzz" en alle AWI kids.
    Ayo semangat Caro en PUKUL TERUS....
    Bijna vergeten: wij zijn van plan september, oktober en november weer op Java te zijn. Ongeveer een maand daarvan in Yogya. Zien we elkaar weer eens!
    Salam hangat dan kangen.

  • 29 Februari 2008 - 16:15

    Roos:

    lieve caro,
    je verbaast me steeds weer....
    strong women!!!
    selamat kepada teman-teman di sana!!!
    good luck, love you, roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Hallo allemaal, Zoals jullie weten vertrek ik al snel naar Yogyakarta om daar het project Anak Wayang te steunen na de aardbeving. Steun AWN vooral, zie www.anakwayang.nl Via deze weg wil ik alle mensen die mij de afgelopen tijd gesteund hebben uit de grond van mijn hart bedanken! De mensen die het mogelijk maakten dat ik steun kan geven in Yogya zijn mijn ouders en broers (www.kramer-advies.nl), Erna, Karlien en Moniek. Terima kasih banyak sayangs Liefs Caro

Actief sinds 19 Juni 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 75334

Voorgaande reizen:

06 Januari 2007 - 02 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: