helemaal nieuw - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Caroline - WaarBenJij.nu helemaal nieuw - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Caroline - WaarBenJij.nu

helemaal nieuw

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

14 Mei 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Lieve allemaal,

Sinds de laatste keer dat ik jullie schreef is er veel veranderd
Goed nieuws eerst: ik heb net m’n visum gekregen voor 2008! Ben er ontzettend gelukkig mee, na een halfjaar wachten. Het is hier een behoorlijk stresvolle tijd geweest. Eerst de tegenslag van het niet naar Nederland kunnen gaan op het laatste ogenblik, vervolgens de angst om Indonesie uitgezet te worden, in de tussentijd allerlei veranderingen binnen AWI waardoor Pendowo bijna moest sluiten en tegelijkertijd de verhuizing en verbouw van iets wat ooit een guesthousje moet worden.

Nu gaat het allemaal een stuk beter en weet ik weer in welke richting ik me begeven wil en kan. Dus dan hoor je weer van me;-)
AWI heb ik vaarwel gezegd. Niet schrikken! Officieel help ik hen nog steeds mee met vertalingen, maar inhoudelijk werk ik niet meer mee. Dit vanwege een nieuw beleid en management binnen AWI. AWI heeft de volledige verantwoordelijkheid voor het Pendowo project sinds 01-01-2008 en daarom werd ik AWI werknemer.
Maar de nieuwe directeur haalde me van het Pendowo project af, om zo mijn tijd vrij te maken voor het helpen van het nieuwe AWI management. Helaas ligt mijn loyaliteit bij AWN en bij Pendowo. Dus ik heb hen bedankt voor de samenwerking en ben nieuw werk gaan zoeken.

Het nieuwe werk heb ik gevonden bij de Taaltuin, de Nederlandse taalschool in Yogya. Ik werk er als coordinator en vanaf volgende week ook als peuterjuf. Verder ben ik nu lekker bezig met het guesthousje, mag ik misschien voor AWN een haalbaarheidsstudie voor een nieuw project gaan doen, ga ik een studente begeleiden, geef ik Nederlandse les aan een Indonesische jongen, en zal ik eindelijk me richten op export van mooie kwaliteitsprodukten. Wie interesse heeft…
Druk genoeg dus. Ook bereid ik me voor op het trouwen. Dat zal snel gebeuren. Alle papieren en documenten vliegen hier in de rondte. Het is een drukte van jewelste. Ondertusen kan AWI nog elk moment een beroep op me doen. Dit omdat mijn visum gekoppeld is aan het werk bij hen. Afgelopen weken was ik thuis dus druk hun proposal aan het vertalen. Daarna ben ik er tussenuit geknepen met Sutik. Maar na 3 dagen voelden we toch de onrust van alle belangrijke zaken die lagen te wachten op ons en zijn we teruggegaan.
Na het verkrijgen van de KITAS is de rust neergedaald op ons. Er ligt een mooie toekomst te wachten. Hier leer je dat je zelf alle initiatieven moet nemen. Keuzes moet je durven maken. Je wereld kan plotseling op z’n kop staan, maar het is maar hoe je zelf ermee omgaat. En dan draait die wereld weer terug, en je komt precies uit op de plek waar je mag zijn. Ik bend dus hier!
Vermaak me prima. Ik kook intussen veel europees voedsel opeens: appeltaarten, pizza’s, gevulde tomaten en een gehaktbal. Zonder kant-en-klare pakken. Ben trots op mezelf. Laatst de beste tzaziki ever gemaakt. Mijn Ned vrienden vonden het heerlijk, de Indonesisers dachten dat ze vergif aten.
Hoe is het in Nederland? Het is rustig op het mail/schrijf-front. O ja, mijn adres is dus veranderd. Nu kun je niks meer sturen naar Mergangsan, want het AWI kantoor is daar ook verhuisd. Mijn nieuwe adres is:
Caroline, Suryodiningratan MJ 2/801B RT 043/RW012,Mantrijeron,Yogyakarta 55141,Java,Indonesia

Ok hoop snel iets van jullie te horen. De zomer komt er weer aan in Nederland. Laat me weten hoe het gaat.

Liefs voor jullie allemaal,
Caro

Ps: een verantwoording naar sponsors t.a.v. Pendowo en verslag wordt verstuurd via mail. Deze weblog is een prive weblog voor vrienden en familie van Caroline




  • 14 Mei 2008 - 15:18

    Ole:

    Ha Caro - mooi te lezen dat de wereld is teruggedraaid - waar je 'em wil hebben:-)

    geniet ervan en wens jullie veel succes met de trouwplannen - zo cool!

    Met AWN zijn we naarstig opzoek naar nieuwe projecten om te steunen - het liefst de 1ste generatie AWI kids helpen met een eigen initiatief - een cultuur cafe ofzo? Als je daar ideeen over hebt; spui ze, maar voor de rest: heel veel succes met je nieuwe ingeslagen weg!
    Voelt goed daar.
    salaam!

  • 14 Mei 2008 - 15:26

    Karlien:

    Klinkt allemaal goed Caro! Visum, vorderingen in het gastenhuis, de trouwplannen, fijn om te horen. Blijf het wel heel jammer vinden dat we jouw officiele trouwceremonie niet mee gaan maken, hopelijk wordt er wel gefilmd?? Alle goeds daar en hopelijk tot snel.

  • 14 Mei 2008 - 15:26

    Ellis:

    Caro, mooie berichten zijn dat uit Yogya...
    We noteren je adres in het spliksplinternieuwe adressenboekje dat ik gisteren van een collega kreeg bij het afscheid op mijn werk. Jawel: ook die mijlpaal hebben we nu gehad...
    Het is voor ons aftellen tot de dag van vertrek en we hopen je in goede gezondheid en stralend van geluk aan te treffen in je stulpje ergens rond de 12e!!

    Liefs en zomerse Hollandse groeten!

    xx
    Ellis & husbunt

  • 14 Mei 2008 - 15:27

    Ellis:

    P.S. Wanneer gaat je trouwerij eigenlijk plaatsvinden. Mogen we ons verheugen op een plekje op de 1e rij ??!!

    xx
    Ellis

  • 14 Mei 2008 - 16:06

    Kaatje:

    lief!
    ik WIST niet eens dat je ging trouwen, man!!! gefeliciteerd, wat een goed en vrolijk nieuws...!

    blij te horen dat bepaalde zaken nu geregeld zijn en dat het wat soepeler verloopt.

    je blijft een bezig bijtje he,, heerlijk ben je schat!

    hier is het lekekr aan het zomeren, mensen zien er heerlijk gebruind uit, en het is gezellig op straat... helaas komt er dit weekend weer regen en kou onze kant op, maar we hebben een heerlijke voorzomer gehad!

    nu maar hopen dat de zomer een ECHTE zomer gaat worden!

    studie gaat goed, bijna klaar met het tweede jaar, het gaat erg snel gelukkig! heb een juiste keuze gemaakt!

    met het vriendje gaat het ook goed, alweer 7 bewogen maanden... ik ga je snel mailen, heb je een hoop te vertellen! dikke zoen, ook van sannie! kus, ka xxx

  • 14 Mei 2008 - 19:53

    Roos:

    He lieverdje,
    Ben echt zo blij voor je dat je visum rond is, eindelijk!!!! En echt heel gaaf dat je een nieuwe baan hebt, geweldig dat alle stukjes zo op z'n plek kunnen vallen. Ik weet zeker dat het met jullie guesthouse ook helemaal goed gaat komen.
    Is de trouwerij al gepland.....of gaat het allemaal op z'n indonesisch? Mocht je er duidelijkheid over hebben, dan hoor ik het wel van je he! Dan ga ik zeker kijken of ik van de partij kan zijn!!!
    Hier in nederland is de zomer inderdaad begonnen, heerlijk weertje geweest de afgelopen twee weken, echt genieten, de mensen zijn op straat, lekker met slippers aan lopen, ik mis indonesie nog steeds!!!!
    groetjes aan iedereen daar, en ..... keep on doing crazy sayang!!!
    cium besar kepadamu, xxx


  • 15 Mei 2008 - 10:33

    Willeke:

    Wat heerlijk dat je het visum hebt, wat een rust geeft dat!

    Jaga dirimu dengan baik! Mail je snel meer.

    x

  • 16 Mei 2008 - 08:35

    Wayu:

    hey caro,

    Hoe is het daar in yogya?? ik lees ieder keer je berichtje en ik ben echt jaloers op je :)

    De kinderen zijn echt lief, was maar onze stichting zo loopt.

    Maar ik hoorde dat shaggy dogg naar NL komt voor festival mundial?
    echt leuk, want we zijn ook op mundial met onze saté hehehe.

    groetjes,
    wayu

  • 16 Mei 2008 - 10:44

    Marian:

    He caro,

    ik zit werkelijk bij te komen van alle nieuws!
    Geweldig waar je allemaal mee bezig bent!
    En dan ook nog trouwen!!!
    Ik ben heel benieuwd naar alles wat nog komen gaat!

    Veel liefs

    Marian

  • 16 Mei 2008 - 13:53

    Chantal:

    Hey Caro,
    wat een nieuws allemaal zeg. Fijn dat je visum geregeld is... weer meer rust. Hier gaat alles ook z'n gangetje. Ben er ook lekker een weekje tussen uit geknepen naar Zuid-Spanje en toen ik terug kwam, was het heerlijk weer hier. Erg fijn. Nu weer hard aan het werk, maar heb er weer helemaal zin in. Weer lekker opgeladen. Ben benieuwd naar jouw nieuwe werkzaamheden of ze allemaal bevallen. Klinkt wel weer goed hoor en binnenkort misschien een nieuw project... En trouwen... wauw hoor. Blijf je berichtjes volgen hoor. Dikke kus voor nu en geniet van alles wat er nog meer op je afkomt. xxx

  • 17 Mei 2008 - 09:32

    Mary & Roy:

    Hoi Caroline,

    Wat een mooi bericht en goed om te zien dat je zo gegroeid bent de afgelopen tijd, GEWELDIG!!!!.

    En we zijn ook benieuwd wanneer de trouwerij is, natuurlijk hopen we dat het in november is, dan kunnen we erbij zijn.
    Verder wensen we jullie een hele mooie toekomst met veel voorspoed, gezondheid en geluk.

    We houden van jullie en tot gauw,

    Mary & Roy



  • 21 Mei 2008 - 06:24

    Ricky:

    De aanhouder wint....en risico's nemen ben je een voorbeeld in. Super dat je visa er is en dat alles nu weer een betere vorm envooral ook rustigere vorm gaat krijgen. Geniet van je succes, you make it happen!

    Liefs ricky

  • 04 Juli 2008 - 19:03

    Anna:

    Caroline,

    Je kent mij niet. ik typte Taaltuin yogya in. (IIk heb er namelijk bijna gewerkt als coordinator en leerkracht,maar heb op het laatste moment afgehaakt omdat de intern. school van zoon onzker was en in verband met schoonmoeder. Overigens nog steeds met pijn in mijn hart. Want wat had ik dat graag gedaan.) Wat fijn dat je op de Taaltuin werkt. Hoe is het daar. Ik las dat je er toevallig terecht ben gekomen. Gaat het goed met de kinderen en de organisatie?

    groeten

  • 12 Juli 2008 - 20:59

    Jan:

    Beetje laat deze reaktie maar ik had mij dus niet automatich aangemeld voor je site.
    Intussen weet ik viade mail al wel weer veel, gr Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Hallo allemaal, Zoals jullie weten vertrek ik al snel naar Yogyakarta om daar het project Anak Wayang te steunen na de aardbeving. Steun AWN vooral, zie www.anakwayang.nl Via deze weg wil ik alle mensen die mij de afgelopen tijd gesteund hebben uit de grond van mijn hart bedanken! De mensen die het mogelijk maakten dat ik steun kan geven in Yogya zijn mijn ouders en broers (www.kramer-advies.nl), Erna, Karlien en Moniek. Terima kasih banyak sayangs Liefs Caro

Actief sinds 19 Juni 2006
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 75339

Voorgaande reizen:

06 Januari 2007 - 02 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: