4 dagen - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Caroline - WaarBenJij.nu 4 dagen - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Caroline - WaarBenJij.nu

4 dagen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

24 Maart 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Lieve allemaal,

Op dit moment zit ik met een bakje koffie en een ijsje te typen in een internetcafe. Het is Caro verwendag, heb ik net besloten, omdat de zenuwen me door m'n keel gieren:

Nog 4 dagen en dan is m'n visum verlopen. En nog steeds heb ik m'n verlenging niet. De partij bij Immigratie bleek al het geld in z'n zak te hebben gestopt en mijn papieren in de hoek gegooid te hebben. Mijn paspoort en visum liggen dus al 4 maanden op kantoor Immigratie. Sinds een maand hebben we dus weer de hulp van een tussenpersoon, agent, moeten inroepen. S is laaiend en zit nu op het kantoor om een maand verlenging van m'n huidige visum te regelen. Zodat er nog extra tijd is om mijn echte visum in orde te maken. Als hij het niet krijgt vandaag, dan moet ik over 4 dagen het land uit. Mijn verjaardag dan in de lucht vierend.

Het houdt hier niet over met de berichten. Er zijn goede ontwikkelingen en minder positieve. Het is een heel spannende tijd voor ons en ik ben nu dus in de stress geschoten. Mag wel he 4 dagen van tevoren?

Komt nog bij dat ik de afgelopen maanden heb moeten knokken voor Pendowo's behoud. Op het nippertje, met hulp van AWN, lijkt het nu gelukt te zijn. Alleen heeft AWI zelf nog geen sponsoring binnen voor haar projecten. Verder ben ik door het AWI management van Pendowo gehaald om het AWI management bij te staan in het nieuwe AWI. Alleen verschilt het nieuwe beleid van AWI zodanig met mijn visie dat we ons op dit moment in een impasse bevinden. Hopelijk word de komende maand helder voor mij persoonlijk welke kant ik op moet gaan.

Wat wel duidelijk is is dat ik hier wil blijven wonen voorlopig, dat ik met S wil gaan trouwen, en dat mijn nieuwe parttime job me prima bevalt!

Verder mis ik jullie, is het guesthousje nog lang niet af, en wil ik bij deze Niels feliciteren met zijn afstuderen aankomende donderdag! Ben zeer trots op je broer!!
Mijn vriendinnen bedanken voor al hun hulp en steun tot nu toe, ookal is er nu niet veel contact vanuit Caro mogelijk, mijn ouders en familie voor hun support en jullie allemaal een fijne koninginnedag toewensen.

S belde net dat ie m'n verlenging voor een maand gekregen heeft, joeghei!! De agent dient nu een nieuwe vraag in voor m'n visum en S heeft zelfs m'n paspoort teruggekregen. Hou van die man!

Dikke X

Caro

Ps: Silat mensen waar trainen jullie nou? Kan het bestuur een antwoord geven op deze vraag: mag Caroline lessen geven als trainer in Indonesia? Die rare vraag is van ouders gekomen. Heb hier heel wat stokken gebroken trouwens in de achtertuin en ben flink op dreef.



  • 24 Maart 2008 - 10:59

    Jan:

    He Hallo lieve Caroline, wat een elende zit hier met tranen in mijn ogen achter de pc.Meen een beetje van je stres te ervaren, en dan die coruptie daar maar ook weer jou kracht.Ontzettend wat ben je sterk zeg, en wat is S een rots in de branding en een lievert maar dat wist ik al.Goed dat je nu weet dat je iniedergeval een maand langer hebt om je visum te regelen. Het is geen Nederl anders zou je zo,n man toch voor het gerecht slepen? Ook goed dat je je paspoord weer terug hebt, een stukje van je zelf? al is het maar papier? Of voeld dat niet zo? Wens jullie heel veel succes met de visa en om samen verder te bouwen aan het guesthous en jullie bestaan daar.xxxx Jan ps gr aan Sutik

  • 24 Maart 2008 - 11:23

    Roos:

    Hey lief,
    Ik krijg meteen weer de kriebels van die man bij dat kantoor immigratie, ongelooflijk, ben blij dat je nu in iedere geval een maand extra hebt, en duim voor je visum!
    Ik ben echt erg benieuwd hoe het de sanggar en AWI zal vergaan in de toekomst.... Je bent sterk caro; ben echt enorm trots op je!
    thinking of you, and wishing you the best!!! lots of love, roos

  • 24 Maart 2008 - 15:35

    Adisti:

    Brand een kaarsje voor jou - op de goede afloop!

    Kus en alle liefs

  • 25 Maart 2008 - 07:41

    Theo & Arjan:

    He caro,

    Sterkte de komende tijd, op alle fronten. Hoop dat het met je verblijfsvergunning allemaal OK komt. Als je trouwt met Sutik, krijg je toch vanzelf het Indonesisch staatsburgerschap, ben je van al die visumsusah af of is dat allemaal veranderd????

    Ayo pukul terus..........

  • 25 Maart 2008 - 08:32

    Monique Tilburg:

    Pfffffft wat een natte wind, die man. Ik heb er toch een goed gevoel over.. Jij krijgt gewoon een visum of anders zal ik eens van ambtenaar tot ambtenaar met die man gaan praten..

    xxx

  • 25 Maart 2008 - 20:52

    Willeke:

    Lief, wat een spanning en wat een opluchting! Het komt wel goed, jij hoort daar momenteel!

    Bel je snel weer even.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Hallo allemaal, Zoals jullie weten vertrek ik al snel naar Yogyakarta om daar het project Anak Wayang te steunen na de aardbeving. Steun AWN vooral, zie www.anakwayang.nl Via deze weg wil ik alle mensen die mij de afgelopen tijd gesteund hebben uit de grond van mijn hart bedanken! De mensen die het mogelijk maakten dat ik steun kan geven in Yogya zijn mijn ouders en broers (www.kramer-advies.nl), Erna, Karlien en Moniek. Terima kasih banyak sayangs Liefs Caro

Actief sinds 19 Juni 2006
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 75340

Voorgaande reizen:

06 Januari 2007 - 02 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: